Menu

AI-gedreven Marketing Mix Modelling-partnership

ai mmm

MSI Consultants en ScanmarQED starten AI-gedreven Marketing Mix Modelling-partnership

  • Artificial Intelligence  maakt MMM breed toepasbaar en toegankelijk
  • Korte doorlooptijd; resultaten in enkele dagen in plaats van weken
  • Klanten kunnen zelf regie voeren
  • Direct inzicht in de opbrengsten van marketinginvesteringen

 

Schiphol, 17 feb 2022 – MSI Consultants en ScanmarQED gaan intensief samenwerken op het gebied van AI-gedreven Marketing Mix Modelling (AI-MMM). AI-MMM maakt modelling relatief goedkoop en beantwoordt binnen enkele dagen complexe vraagstukken. Het partnership tussen beide bureaus maakt AI-MMM breed toepasbaar en toegankelijk voor marketing- en media-afdelingen die snel en betrouwbaar de potentiële impact van hun campagnes willen analyseren.

De door ScanmarQED ontwikkelde technologie en gebruiksvriendelijke software biedt een duidelijke stap voorwaarts ten opzichte van de huidige MMM methoden. De AI- gedreven technologie helpt marketing- en media afdelingen zonder speciale expertise op het gebied van statistiek om snel en accuraat inzicht te krijgen in de impact van hun marketinginvesteringen. Deze inzichten vormen de basis voor een betere besluitvorming en het optimaliseren van de marketing en media-ROI.

De software heeft zich al bewezen in markten als de US, de UK en Duitsland en komt nu via het partnership met MSI Consultants ook beschikbaar voor Nederlandse bedrijven. Die kunnen hiermee sneller, accurater en tegen lagere kosten marketingmix-modellen bouwen en toepassen voor zowel strategische- als tactische planningsdoeleinden.

André de Heer, Director: ‘We hebben zelf ervaren hoe goed de AI-MMM software van ScanmarQED is. De modellen in de tool helpen ons om veel meer complexe vragen te beantwoorden, deze in de juiste context te plaatsen en besluiten cijfermatig te onderbouwen. Daarmee kunnen we onze klanten nog beter adviseren, maar onze volgende stap is om klanten in staat te stellen om zélf AI-MMM in huis te halen, zodat zij zelf de regie over hun analyses kunnen voeren.”

Marcel van der Kooi, CEO van ScanmarQED: “We zijn verheugd dat we in MSI Consultants een uitstekende partner voor de Nederlandse markt hebben gevonden. MSI Consultants is als geen ander in staat om deze technologie te integreren in de organisaties van onder andere mediabureaus en adverteerders.”

Over MSI Consultants
MSI Consultants is partner van MSI-ACI Europe dat sinds 2005 wereldwijd actief is met vestigingen in Nederland, Servië en de Verenigde Staten, en is gespecialiseerd in het leveren van research services.

Over ScanmarQED
ScanmarQED levert wereldwijd gespecialiseerde software voor het analyseren en van sales, merk- en marketing data. De verschillende oplossingen stellen klanten in staat om toekomstige marketing inspanningen beter te plannen, allocatie van budgetten te optimaliseren en een meer accurate demand planning te realiseren. ScanmarQED heeft haar hoofdkantoor in Nederland, met kantoren in Londen en Chicago.

Mediacontact
MSI Consultants
André de Heer
andredeheer@msiconsultants.nl
+ 31 20 7159535

Overige edities van de Nationale Keuzestress Monitor

Wat gebeurt er bij MSI Consultants?

MSI

Nederlanders en hun keuzes in onzekere tijden: inzichten uit de Nationale Keuzestress Monitor 2023


Lees meer!
MSI

Nederlandse consument gaat voor Black Friday


Lees meer!
MSI

Onderzoek merkvoorkeur grotere voorspellende waarde


Lees meer!