Menu

Usage & Attitude onderzoek: inzicht in consumentengedrag

De Usage & Attitude studie (U&A) geeft je uitgebreide informatie over het gebruiks- en koopgedrag en de attitude ten opzichte van je merk en de categorie waarin het merk valt. De inzichten uit deze studie helpen als input voor de marketing(communicatie)strategie. Een U&A studie kun je gebruiken voor nieuwe producten, productontwikkeling, herpositionering of voor het bepalen van het communicatie concept.

Wat is een Usage & Attitude onderzoek?

Usage & Attitude onderzoek geeft inzichten over het gedrag, de kennis en de houding van doelgroep. Deze inzichten worden gemeten door middel van kwantitatief onderzoek. De resultaten kunnen worden gebruikt als een solide basis voor merkstrategie, positionering en (lange termijn) mediaplanning/doelgroepbeslissingen. De informatie vormt ook een goede basis voor marktpotentieelberekeningen.

Usage & Attitude onderzoek en doelen

Usage & Attitude onderzoek kent meerdere doelen. 

  1. Inzicht krijgen in hoe consumenten omgaan met producten of diensten 
  2. In kaart brengen wat de drivers en barrières zijn 
  3. Achterhalen hoe de doelgroep deze producten of diensten verder zouden verbeteren

 

Door deze doelen in kaart te brengen kunnen bedrijven beter inspelen op de vraag van de consument. Ook kunnen ze hun producten of diensten verder verbeteren op basis van de inzichten uit het onderzoek.

Het komt regelmatig voor dat bedrijven hun kennis over hun doelgroep overschatten. Een objectieve en kritische blik van een externe partij zoals MSI Consultants kan veel bruikbare inzichten bieden. Het stellen van de juiste vragen, aan de juiste personen.

Help mij met een Usage & Attitude onderzoek Lees meer over MSI

4 voordelen van een Usage & Attitude onderzoek

Er zijn verschillende redenen om een Usage & Attitude onderzoek uit te voeren. 

  • Het geeft inzicht in consumentengedrag
    U&A onderzoek geeft bedrijven waardevolle inzichten in hoe consumenten producten of diensten gebruiken. Ze komen erachter hoe de consument denkt en verwacht. Hierdoor kunnen bedrijven beter inspelen op de vraag van de consument en hun producten of diensten verbeteren.
  • Er kan aan gerichtere productontwikkeling worden gedaan
    Bedrijven kunnen de resultaten van het onderzoek gebruiken om gerichter producten of diensten te ontwikkelen die aansluiten bij de vraag van de consument.
  • De klanttevredenheid wordt vergroot
    Bedrijven kunnen de tevredenheid van klanten vergroten door te begrijpen hoe consumenten producten of diensten waarderen.
  • Beter vergelijken met de concurrenten
    Het onderzoek helpt bedrijven te begrijpen hoe hun producten of diensten zich verhouden tot die van concurrenten. Hierdoor kunnen ze gericht werken aan verbeteringen om zich te onderscheiden van hun concurrenten.

Usage & Attitude onderzoek laten uitvoeren door MSI Consultants?

MSI Consultants voert Usage & Attitude onderzoek uit in jouw naam. Hierdoor krijgen bedrijven waardevolle inzichten voor een betere gebruikservaring. En dus een beter product. Benieuwd hoe MSI Consultants jouw bedrijf kan helpen? Neem dan contact met ons op. Eerst even kennismaken? Plan gemakkelijk en gratis een kennismakingsgesprek met ons in. 

Plan een gratis kennismakingsgesprek