Menu

Brand Salience en CEP

Het Brand Salience onderzoek van MSI Consultants kijkt naar de mate waarin een merk boven de concurrentie uitsteekt volgens de consument. Wordt het merk snel en gemakkelijk herkend? Komt het naar boven in de gedachten van de consumenten wanneer ze op zoek zijn naar een product of dienst?

Het meten van Brand Salience is belangrijk omdat het bedrijven inzicht geeft in hoe herkenbaar en opvallend hun merk is. Dit is van groot belang voor bedrijven die proberen zich te onderscheiden van de concurrentie om zo de aandacht van de consument te trekken. Bovendien kan het meten van Brand Salience bedrijven helpen bij het bepalen van de impact van marketinginspanningen op het bewustzijn van het merk en laat het zien hoe een merk zijn zichtbaarheid kan verbeteren.

In het Brand Salience onderzoek van MSI Consultants, worden de volgende vragen beantwoord:

  • Wat is de Brand Salience van het merk?
  • Is het merk top-of-mind en wordt het spontaan genoemd?
  • Wordt het in een potentiële aankoopsituatie actief overwogen?
  • Welke momenten zijn belangrijk voor de aankoop; wat zijn de key category entry points (CEP)?
  • Welke associaties heeft de consument bij het merk en welke associaties kan het bedrijf actief gebruiken in de communicatie?