Menu

Marketing Mix Modelling (MMM)

In een exclusieve samenwerking met ScanmarQED biedt MSI Consultants Media en Marketing Mix Modelling aan, aangedreven door AI.

MMM is een statistische techniek die wordt gebruikt om de bijdrage van verschillende marketinginspanningen aan de verkoopresultaten van een bedrijf te meten en te begrijpen. MMM is een veelgebruikte methode in de marketing en verkoop om de effectiviteit van verschillende marketing- en verkoopstrategieën te evalueren en te optimaliseren.

MMM integreert gegevens over marketinguitgaven, consumentengedrag en verkoopresultaten en gebruikt statistische analysemethoden om te bepalen welke marketingfactoren de meeste impact hebben op de verkoopresultaten. Hierdoor kunnen bedrijven beslissingen nemen over hoe ze hun marketing- en verkoopinspanningen moeten optimaliseren om beter te presteren en groei te realiseren.

Met MMM kunnen bedrijven bijvoorbeeld de effectiviteit van verschillende mediakanalen, productpromoties en prijsstrategieën bepalen, en deze inspanningen op een data-gedreven manier te prioritiseren en optimaliseren. Het resultaat van MMM is inzicht in welke marketinginspanningen het meest effectief zijn in termen van verkoopgroei en welke inspanningen aangepast of geoptimaliseerd moeten worden.

De MMM van ScanmarQED is anders dan andere MMM-oplossingen:

  • De aanpak op basis van AI maakt MMM een kwestie van dagen in plaats van weken.
  • Zodra modellen klaar zijn, is updaten zelfs een kwestie van een paar uur.
  • Door de hoge snelheid is MMM ineens een veel realistischer en betaalbaarder optie voor het oplossen van complexe bedrijfsvraagstukken.
  • Indien gewenst, is er de mogelijkheid om de tool in eigen beheer te hebben.
Contact
marketing-mix-model