Menu

Groei

Klik op het onderzoek dat jou helpt om de verkoop van het product/dienst verder te laten groeien en de marktpositie te versterken.

Imago onderzoek

  • Reputatiebeheer
  • Klanttevredenheid
  • Competitieve analyse
  • Bepalen van toekomstige strategieën

Brand & awareness tracking

  • Meet het effect van communicatie campagnes
  • Brengt de gehele merkfunnel in kaart
  • Merkstrategie-optimalisatie

Share of Search

  • Inzicht in zoekgedrag
  • Beoordeling van merkbekendheid
  • Verbetering van online aanwezigheid
  • Verbetering van product- en merklanceringen

Loyaliteitsonderzoek

  • Inzicht in klantentrouw
  • Beïnvloeders van loyaliteit
  • Vergelijking met concurrenten
  • Verbetering van de klantbeleving

Customer Journey

  • Geeft inzicht in de ervaringen van een klant
  • Helpt bij het identificeren van knelpunten en barrières in de customer experience
  • Helpt bij het verbeteren van de algehele klanttevredenheid en loyaliteit

Marktpositie verbeteren: wat is dat?

Marktonderzoek is cruciaal voor het verbeteren van je marktpositie. Het voorziet je van de informatie en inzichten die nodig zijn om strategische beslissingen te nemen die daadwerkelijk impact hebben op de groei van het product of dienst. 

Onder deze groeifase waarin jij jouw marktpositie wilt verbeteren vallen meerdere marktonderzoeken die uitgevoerd kunnen worden. Weet je nog niet goed welke vorm van onderzoek bij jouw huidige fase past? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag met sparren en oriënteren waar je staat. 

Neem contact op Lees meer over MSI Consultants

Brand & awareness tracking

Met een brand en awareness tracking meet je als eerste het effect van communicatie campagnes inclusief de middeleninzet op het merk. Dit helpt bij het bepalen of de communicatie effectief is en of er verbeteringen nodig zijn.

Ten tweede brengt een brand en awareness tracking je merkfunnel door de tijd in kaart als ook die van je directe concurrenten. Door continue je merk en je communicatie te meten:

  • Kan je snel inspelen op de veranderende markt
  • Weet je of je communicatie campagne (nog) effectief is
  • Weet je de prestaties van je merk ten opzichte van de concurrent(en)
  • Maak je op basis van feitelijke gegevens beslissingen in plaats van aannames

 Share of Search 

Bij het verbeteren van de marktpositie biedt Share of Search een indicatie van de naamsbekendheid en relevantie vergeleken met andere merken. Share of Search is een handig tool dat wordt gebruikt om de effectiviteit van de merkpositionering en marketingstrategie op korte en lange termijn te beoordelen. 

De inzichten hieruit verkregen helpen dragen bij aan:

  • zoekmachine optimalisatie
  • beoordeling van de merkbekendheid
  • verbetering van merk- en productlanceringen 
  • optimaliseren van investeringen in online marketing en communicatie

 Imago onderzoek 

MSI Consultants voert imago onderzoek uit om bedrijven te helpen hun reputatie en merkidentiteit te begrijpen en te verbeteren. Dit onderzoek is essentieel om aan de verwachtingen van de doelgroep te voldoen en groei mogelijk te maken. Bedrijven kiezen voor dit onderzoek om de volgende redenen:

  • Reputatiebeheer
  • Merkidentiteit
  • Klanttevredenheid
  • Competitieve analyse
  • Het bepalen van toekomstige strategieën

 Customer journey 

Om jouw marketing- en verkoopinspanningen te optimaliseren helpt het om de customer journey in kaart te brengen. Dit proces analyseert de stappen van een klant, van bewustwording tot aan de aankoop en het gebruik van een product of dienst.

Naast de optimaliseren van de marketing- en verkoopinspanningen helpt een customer journey ook met het inzichtelijk maken van de van knelpunten en barrières in de customer experience en het verbeteren van de klanttevredenheid.