Menu

Nationale Keuzestress Monitor

Hét consumentenonderzoek dat inzicht geeft in onze keuzestress.

Bij de Nationale Keuzestress Monitor staat de keuzestress van de Nederlander centraal. Elke meting wordt uitgevoerd onder een representatieve steekproef van ruim 1.000 Nederlanders. De eerste editie was gericht op A-merk- en huismerk-boodschappen, gevolgd door donatiegedrag, zomervakantie tot aan medische kwesties.

MSI

9e editie – Nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!
MSI

8e editie – Nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!
MSI

7e editie – Nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!
MSI

Nederlanders en hun keuzes in onzekere tijden: inzichten uit de Nationale Keuzestress Monitor 2023


Lees meer!
MSI

6e editie – deel 2 – Nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!
MSI

6e editie Nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!
MSI

5e editie Nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!
MSI

4e editie Nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!
MSI

3e editie Nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!
MSI

2e editie Nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!
MSI

1e editie nationale Keuzestress Monitor


Lees meer!

Waarom onderzoeken wij consumentengedrag?

Ons grootschalig consumentenonderzoek, de Nationale Keuzestress Monitor, heeft als doel inzicht te verkrijgen in keuzes die wij, Nederlanders maken in bijvoorbeeld financiële onzekere tijden.

 De Nationale Keuzestress Monitor stelt ons in staat te ontdekken

  • Welke keuzes de Nederlandse consument maakt?
  • Waarom bepaalde keuzes worden gemaakt?
  • Hoe de Nederlander zich hierbij voelt?
  • Wat betekent dit voor Nederland?

Waardevolle inzichten

De resultaten van onze consumentenonderzoeken bieden waardevolle inzichten. Zo ontdekten we in eerdere Nationale Keuzestress Monitor-onderzoeken dat de consument niet de noodzaak ziet om terug te gaan naar het A-merk, men ondanks gestegen prijzen nog steeds massaal op vakantie gaat en dat de meerderheid van de Nederlanders een helmplicht wil voor e-bikes.

Regelmatig voert MSI Consultants de Nationale Keuzestress Monitor uit met steeds een relevant thema. Houd deze pagina dus in de gaten voor de nieuwste inzichten in het Nederlandse consumentengedrag!

Een consumentenonderzoek voor jouw bedrijf?

Met consumentenonderzoeken komen we te weten wat de beslissende factoren zijn bij aankoopbeslissingen en welke trends de markt beïnvloeden. Bedrijven gebruiken deze inzichten om het productaanbod te verbeteren, gerichte marketingcampagnes op te zetten en de algehele klanttevredenheid te vergroten.

 Wij voeren in opdracht gespecialiseerd marktonderzoek uit. Of je nu op zoek bent naar:

  • Inzichten in de marktvraag voordat je een nieuw product lanceert;
  • Feedback over een bestaand product;
  • Strategie ontwikkeling om je dienstverlening te verbeteren;

MSI Consultants helpt je graag bij het vinden en uitvoeren van een passend onderzoek waarmee wij jou kunnen helpen. 

Neem contact op

Ons ervaren team van onderzoekers helpt je graag met het verkrijgen van waardevolle gegevens en inzichten voor jouw product of dienst. Heb je interesse of vragen over hoe wij jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op. Wij kijken ernaar uit om te bespreken wat MSI Consultants voor jouw bedrijf kan betekenen en hoe we samen jouw succes kunnen vergroten.

Contact