Nog voor de lancering de effectiviteit en bruikbaarheid van jouw campagne of communicatie-uiting weten? Met de pretest van MSI Consultants vergroot je jouw succes. Het is dan ook een cruciale stap in het succes van elke marketingcampagne.
Een pretest is een onderzoeksmethode waarmee de prestaties van jouw campagne of individuele uiting vooraf wordt getest. Jouw uitingen worden getest onder een representatieve steekproef binnen jouw doelgroep. Dit levert waardevolle inzichten op vanuit de doelgroep.
Door de effectiviteit van een campagne vooraf te testen, verminder je het risico en vergroot je het succes van de investering. Nauwkeurig jouw campagnes evalueren voordat ze live gaan bespaart dus tijd en geld. Daarnaast bewaak je het imago van jouw product.
Door te pretesten verzamelen je inzichten in hoe jouw doelgroep reageert op verschillende aspecten van de campagne. Zoals de boodschap, visuele elementen, call to action en het product of de dienst zelf. Tijdens pre-testen is er ook de mogelijkheid om het campagnemateriaal te verbeteren nog voordat deze gelanceerd wordt. De kans op positieve reacties vanuit de doelgroep wordt zo vergroot.
Er gaat veel tijd en geld om in het maken van een campagne. Voordat er veel budget wordt geïnvesteerd is het dus de moeite waard om een pretest uit te voeren. De voordelen van prestesten op een rijtje:
Jouw pretest laten uitvoeren door MSI brengt verschillende belangrijke voordelen met zich mee.
MSI Consultants beschikt over de juiste deskundigheid en ervaring in het ontwerpen en uitvoeren van een onderzoek. Dat levert jou een zorgvuldig uitgevoerd onderzoek op. Van ontwerp, uitvoering tot en met een uitgebreide rapportage.
Dankzij onze uitgebreide benchmark zetten we jouw campagne of communicatie-uitingen af tegen verschillende concurrenten.
Door de tijd te nemen om een pretest uit te laten voeren, vergroot je de effectiviteit van jouw marketinginspanningen. MSI is jouw partner op het gebied van onderzoek. Met onze innovatieve methoden en technologieën leveren we complete oplossingen. Plan een kennismakingsgesprek en kijk wat wij voor jou kunnen betekenen.
Een pretest is een onderzoeksmethode om voorafgaand aan de lancering de effectiviteit van marketingmateriaal, producten, of campagnes te testen op jouw doelgroep.
Dit doe je door een representatieve steekproef van je doelgroep te testen met de nieuwe marketingcampagne. Je verzamelt door middel van verschillende methode feedback om verbeteringen aan te brengen.
Pretesten helpt om problemen vroegtijdig te identificeren en de effectiviteit van een marketingcampagne of product te verbeteren voordat het op de markt wordt gebracht.