Menu

Pretest

Nog voor de lancering de effectiviteit en bruikbaarheid van jouw campagne of communicatie-uiting weten? Met de pretest van MSI Consultants vergroot je jouw succes. Het is dan ook een cruciale stap in het succes van elke marketingcampagne.

Wat is een pretest?

Een pretest is een onderzoeksmethode waarmee de prestaties van jouw campagne of individuele uiting vooraf wordt getest. Jouw uitingen worden getest onder een representatieve steekproef binnen jouw doelgroep. Dit levert waardevolle inzichten op vanuit de doelgroep.

Bespaar tijd en geld

Door de effectiviteit van een campagne vooraf te testen, verminder je het risico en vergroot je het succes van de investering. Nauwkeurig jouw campagnes evalueren voordat ze live gaan bespaart dus tijd en geld. Daarnaast bewaak je het imago van jouw product. 

Door te pretesten verzamelen je inzichten in hoe jouw doelgroep reageert op verschillende aspecten van de campagne. Zoals de boodschap, visuele elementen, call to action en het product of de dienst zelf. Tijdens pre-testen is er ook de mogelijkheid om het campagnemateriaal te verbeteren nog voordat deze gelanceerd wordt. De kans op positieve reacties vanuit de doelgroep wordt zo vergroot. 

Voordelen van een pretest

Er gaat veel tijd en geld om in het maken van een campagne. Voordat er veel budget wordt geïnvesteerd is het dus de moeite waard om een pretest uit te voeren. De voordelen van prestesten op een rijtje:

  • Verhoogde effectiviteit
    Een pretest stelt je in staat om de marketingboodschap te verfijnen en optimaliseren op basis van feedback van de doelgroep. Dit verhoogt de kans op succes wanneer de campagne wordt uitgerold.
  • Kostenbesparing
    Nog voordat de campagne live gaat worden eventuele problemen en zwakke punten in kaart gebracht. Voordat deze op grote schaal wordt gelanceerd kunnen deze worden aangepakt. Zo voorkom je onnodige uitgaven.
  • Risicobeheersing
    Dankzij deze onderzoeksmethode help je potentiële valkuilen te identificeren en te vermijden. Zo minimaliseer je risico’s op tijd, budget en imago. 
pretest

MSI stelt de juiste vraag

Jouw pretest laten uitvoeren door MSI brengt verschillende belangrijke voordelen met zich mee.
MSI Consultants beschikt over de juiste deskundigheid en ervaring in het ontwerpen en uitvoeren van een onderzoek. Dat levert jou een zorgvuldig uitgevoerd onderzoek op. Van ontwerp, uitvoering tot en met een uitgebreide rapportage. 

Dankzij onze uitgebreide benchmark zetten we jouw campagne of communicatie-uitingen af tegen verschillende concurrenten.

Neem contact op met MSI Consultants

Door de tijd te nemen om een pretest uit te laten voeren, vergroot je de effectiviteit van jouw marketinginspanningen. MSI is jouw partner op het gebied van onderzoek. Met onze innovatieve methoden en technologieën leveren we complete oplossingen. Plan een kennismakingsgesprek en kijk wat wij voor jou kunnen betekenen. 

  • Wat is een pre test?

    Een pretest is een onderzoeksmethode om voorafgaand aan de lancering de effectiviteit van marketingmateriaal, producten, of campagnes te testen op jouw doelgroep.

  • Hoe doe je een pre test?

    Dit doe je door een representatieve steekproef van je doelgroep te testen met de nieuwe  marketingcampagne. Je verzamelt door middel van verschillende methode feedback om verbeteringen aan te brengen.

  • Waarom Pretesten?

    Pretesten helpt om problemen vroegtijdig te identificeren en de effectiviteit van een marketingcampagne of product te verbeteren voordat het op de markt wordt gebracht.