Een goede merkpositionering draagt bij aan verschillende aspecten rondom jouw merk, product of dienst. Het gaat om het sterk positioneren van jouw merk, een indruk geven van wat het bedrijf doet en waarvoor het staat.
Dankzij een strategische merkpositionering kan jouw bedrijf:
Merkpositionering is het proces waarbij een bedrijf zijn merk op een unieke manier positioneert ten opzichte van concurrentie. De merkidentiteit en waardepropositie zijn de haakjes waardoor een merk blijft hangen bij de doelgroep. Jouw unieke en persoonlijke merkpositionering vind en voel je terug in de verschillende aspecten van je product of dienst, zoals: productkwaliteit, prijs, imago, verpakking, distributie en communicatie.
Apple liefhebbers zullen het merk vrijwel nooit meer inruilen voor een ander merk. Dit komt door hun sterke merkpositionering. De voorsprong van Apple op techniek, design en gebruikersgemak maakt ze uniek. Dit hebben gebruikers tot echte fans gemaakt.
Het laten zien wie het bedrijf is en wat het doet creëert herkenbaarheid. Gebruik heldere en duidelijke taal om je doelgroep te overtuigen waarom ze voor jou moeten kiezen. Het is essentieel om in te spelen op de gevoel die mensen bij jouw merk ervaren.
En dit gevoel dat uit jouw merkpositionering ontstaat zal jouw merk leven inblazen. De doelgroep die jij voor ogen hebt zal het merk beter gaan onthouden. En uiteindelijk is dat wat ieder merk wilt: onthouden worden.
De doelgroep begrijpen en hun verwachtingen en behoeften in kaart brengen. Dat is de start van een effectieve merkpositionering. Hieruit wordt een consistente boodschap ontwikkeld die de unieke waardepropositie weerspiegelt.
Merkpositionering is een voortdurend proces. Een sterk merk staat nooit stil en zoekt altijd naar manieren om relevant te blijven. Dit helpt je om top-of-mind te blijven bij je doelgroep en je concurrentievoordeel te behouden. Een goed startpunt is daarom cruciaal om je merk onvergetelijk te maken.
Sterke merken ontstaan door krachtige merkpositionering. Het ultieme doel is ervoor te zorgen dat jouw merk een unieke plek in het hoofd van de consument inneemt.
Er zijn verschillende redenen waarom een klant van MSI Consultants een merk positioneringsonderzoek heeft gedaan. Hieronder staan enkele belangrijke redenen om merkpositionering onderzoek uit te laten voeren door MSI.
MSI Consultants beschikt over een team van experts. Ons team heeft jarenlange ervaring in merkpositionering en een uitgebreid trackrecord van succesvolle projecten
MSI Consultants biedt een onafhankelijke en objectieve analyse van jouw merk en de positionering
MSI Consultants beschikt over de nieuwste tools en methoden voor merkpositionering onderzoek. Daarom kunnen wij een diepgaande analyse van jouw merk en de positionering bieden
MSI Consultants biedt op maat gemaakte onderzoek voor elk merk. Ieder project pakken we aan op een unieke manier. Zo behalen we de best mogelijke resultaten.
MSI Consultants is sterk betrokken bij de successen van haar klanten. We streven naar een lange-termijn partnership.
Deze factoren maken ons de professionele en betrouwbare partner voor jouw merkpositioneringsonderzoek. Weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op of plan een gratis online kennismaking.
E-mail
info@msiconsultants.nl
Telefoonnummer
020-7159530
Sterke merken ontstaan dankzij een goed doordachte merkpositionering. Een merk waarbij alles klopt. Wie wil dat nou niet? Er zijn genoeg toffe voorbeelden waar jouw hart vast ook al eens sneller van is gaan kloppen.
Op zoek naar dé onderscheidende factor van jouw merk? Het ‘haakje’, die herkenbare boodschap waardoor iedereen voor jouw merk kiest en niet voor de concurrent?
Merkpositionering is het proces waarbij een bedrijf zijn merk uniek positioneert ten opzichte van concurrenten. Jouw unieke merkidentiteit en waardepropositie: het haakje waardoor jouw merk blijft hangen!
Een merk positioneren gebeurt aan de hand van verschillende factoren en onderzoeken.
– Bepalen van de doelgroep
– Bepalen van de merkidentiteit
– Beoordeling van de merkbeleving
– Verbetering van de concurrentiepositie
– Beoordeling van de effectiviteit van merkcommunicatie
Een goede merkpositionering is belangrijk om waarde te geven aan jouw merk. Het onderscheidt jouw bedrijf en merk van de concurrent.