Hoe vaak keren jouw klanten terug voor een product of dienst? En hoe loyaal zijn ze echt aan jouw merk? Krijg een duidelijk inzicht en ontdek met een klantretentie onderzoek hoe je klantloyaliteit kunt verbeteren en herhaalaankopen kunt stimuleren.
Klantretentie in de marketing verwijst naar hoe jouw bedrijf erin slaagt een klant terug te laten keren en vast te houden. Het doel is natuurlijk om klanten zo lang mogelijk aan het bedrijf te binden.
Een klantretentie onderzoek is essentieel voor elk bedrijf. Het is namelijk moeilijker en duurder om nieuwe klanten te werven dan om aan bestaande klanten opnieuw te verkopen. Om nieuwe klanten aan te trekken, moet je eerst aanzienlijke investeringen doen in marketing, reclame en sales. Bij bestaande klanten daarentegen, zijn je merk, product en service al bekend. Je hoeft hen alleen nog te overtuigen met de voordelen om opnieuw een aankoop te doen.
Ons doel met het uitvoeren van een klantretentie onderzoek is om de relatie tussen jouw bedrijf en je doelgroep in kaart te brengen en te kijken waar deze verbeterd en versterkt kan worden. Vragen die wij stellen zijn:
Door deze inzichten kan je bedrijf gerichte verbeteringen doorvoeren, wat leidt tot verhoogde klantloyaliteit en een grotere kans op herhaalaankopen. Dit draagt bij aan de algehele groei en het succes van jouw bedrijf.
Wil je de klantretentie van jouw bedrijf verbeteren? MSI Consultants biedt een diepgaand klantretentie onderzoek aan dat je waardevolle inzichten oplevert. Geïnteresseerd in hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen? Neem contact met ons op en ontdek de voordelen. Wil je eerst kennismaken? Plan eenvoudig en gratis een kennismakingsgesprek met ons in.