Menu

Imago onderzoek

Jouw merk succesvol(ler) dankzij imago onderzoek

Imago onderzoek van MSI Consultants biedt waardevolle en diepgaande inzichten. Dankzij dit onderzoek kom jij te weten hoe jouw bedrijf wordt gezien door de verschillende stakeholders: jouw klanten, medewerkers en partners. MSI Consultants onderzoekt de beleving en associaties van stakeholders en kan daardoor de sterke en zwakke punten van de organisatie in kaart brengen.

Waarom imago onderzoek?

Een imago onderzoek biedt belangrijke inzichten in hoe jouw merk, product, dienst of organisatie wordt waargenomen door stakeholders. Het helpt je om te begrijpen wat stakeholders echt denken en voelen, waardoor je jouw strategieën effectief kunt optimaliseren en gerichte acties kunt ondernemen.

Door één keer per jaar dit onderzoek uit te laten voeren, blijf je op de hoogte van veranderingen in percepties en associaties en kun je proactief reageren op opkomende trends en uitdagingen.

Help mij met een imago onderzoek Lees meer over MSI Consultants

5 redenen om imago onderzoek uit te laten voeren

Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven bij MSI Consultants komen voor een imago onderzoek:

  1. Reputatie
    Imago onderzoek biedt inzicht in hoe jouw bedrijf wordt waargenomen. Zo blijf je proactief bezig met het analyseren, beheren en verbeteren van de reputatie en de bedrijfsimago.
  2. Merkidentiteit
    Het onderzoek zorgt ervoor dat het bedrijf kan analyseren en evalueren of de huidige reputatie en het imago, in lijn ligt met de merkidentiteit. Ligt dat niet in lijn? Dan kan er overwogen worden om de merkidentiteit aan te passen.
  3. Klanttevredenheid
    Jouw bedrijf krijgt inzicht in de sterke en zwakke punten van het bedrijf. Daarnaast krijgt het inzicht in de wensen en behoeften van de doelgroep. Hierdoor redoor kan je de klanttevredenheid verbeteren.
  4. Concurrentieanalyse
    We onderzoeken niet alleen jouw imago, maar ook dat van de concurrent. Op deze manier krijg je waardevolle inzichten en behaal je concurrentievoordeel.

  5. Nieuwe strategieën
    Het onderzoek biedt inzicht in de verwachtingen en behoeften van stakeholders. Hiermee kunnen toekomstige bedrijfsstrategieën beter ontwikkeld worden.

 

 

imago-onderzoek

Onderzoeksmethode

Het onderzoek wordt kwantitatief uitgevoerd. Bij het uitvoeren van imago onderzoek maken wij gebruik van ESOMAR gecertificeerde panels.. ESOMAR-gecertificeerde panels zijn onderzoeks panels die voldoen aan de strenge richtlijnen en ethische normen van ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).

Neem contact op

Benieuwd hoe MSI Consultants jouw bedrijf kan helpen bij een imago onderzoek? Neem contact met ons op! Wij doen onderzoek dat jouw bedrijf waardevolle inzichten geeft voor een betere reputatie en bedrijfsimago.

Neem contact op