Vraag je je af waar jouw doelgroep zich bevindt? Hoe ze zich gedragen? En welke specifieke wensen en behoeften zij hebben? Met een doelgroeponderzoek krijg je inzicht in deze gegevens. Het helpt je bedrijf bij het optimaliseren van producten, diensten, communicatie- en marketingstrategieën.
MSI Consultants beschikt over een brede kennis en expertise in het uitvoeren van doelgroeponderzoek. Ons doel: scherpe, relevante en gerichte inzichten.
Jouw doelgroep is een specifieke groep personen aan wie jij jouw product, dienst of marketingboodschap richt. Dit kunnen bijvoorbeeld (potentiële) klanten of stakeholders zijn. Deze groep vertoont een aantal overeenkomstige kenmerken.
Een succesvolle strategie hangt af van de mate waarin gewenste doelgroepen worden bereikt. Het is daarom belangrijk om te weten wie je doelgroep is.
Waarschijnlijk heb je meer dan één doelgroep. We bepalen samen je belangrijkste doelgroepen. Vervolgens onderzoeken we hoe je deze doelgroepen kunt bereiken.
Afhankelijk van de onderzoeksdoelstelling kijken we in een doelgroeponderzoek naar de profielen en de kenmerken van een specifieke doelgroep die interessant is voor jouw bedrijf. Dit doen we door middel van verschillende onderzoeksmethoden, tools en software. Onderstaand enkele voorbeelden van gegevens die worden verzameld:
Neem bijvoorbeeld de markt van auto’s. Elk automerk richt zich op een bepaalde doelgroep. Wat maakt een eigenaar van een Toyota anders dan de eigenaar van BMW? Is de Toyota rijder modern of juist traditioneel? Is de BMW rijder op zoek naar vrijheid of luxe? Wat is het verschil in inkomen en aankoopgedrag? Wat maakt dat klanten voor een bepaald merk kiezen? Al deze vragen worden beantwoord door middel van een doelgroeponderzoek.
Informatie over de doelgroep is waardevol bij het positioneren en verbeteren van producten en diensten. Het zorgt voor:
Wij verzorgen een compleet onderzoek, zodat jouw bedrijf meteen aan de slag kan met de resultaten. Deze geven we overzichtelijk weer in een rapportage. Daarbij geven we concrete adviezen en aanbevelingen.
Wil jij jouw keuzes baseren op diepgaande inzichten? Dan zit je bij MSI Consultants goed. Wij kijken met een objectieve blik naar jouw vraagstukken. We geloven in onderbouwde inzichten en heldere conclusies. Het vergroot jouw kans op een succesvolle bedrijfsvoering.
Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan vandaag nog contact met ons op.
Dit kan je doen door demografische, geografische, psychografische en gedragsfactoren te identificeren en analyseren. Deze informatie kan je gebruiken om specifieke marketingstrategieën te ontwikkelen die gericht zijn op de verschillende segmenten binnen jouw doelgroep.
Je kan verschillende onderzoeksmethoden gebruiken, zoals enquêtes, focusgroepen, interviews, observatie en gegevensanalyse. De keuze voor een specifieke methode hangt af van de onderzoeksdoelstellingen, de beschikbare middelen en de kenmerken van jouw doelgroep.
Dit kan door het ontwikkelen van gerichte producten, diensten of boodschappen en promotiekanalen die aansluiten op de behoeften, wensen en voorkeuren van jouw doelgroep.
Er kunnen verschillende vragen gesteld worden zoals: gezinssamenstelling, consumptiegedrag, merkvoorkeur of beeld over een onderwerp. De keuze voor een specifieke vraagtype hangt af van het onderzoeksthema en de onderzoeksdoelstellingen.
Er zijn verschillende tools en software beschikbaar om doelgroeponderzoek uit te voeren. Welke wij voor jouw bedrijf inzetten, hangt af van het budget, onderzoeksdoelstellingen en vereisten voor gegevensanalyse.