Een communicatie propositie is een boodschap die een bedrijf of merk naar de doelgroep communiceert. Het helpt bij de marketing- en communicatie uitingen en benadrukt waarom de doelgroep voor jouw product/service of bedrijf moet kiezen. Een krachtige communicatie propositie moet onder meer helder, uniek en relevant zijn.
Een effectieve communicatie propositie is niet alleen een kwestie van een boodschap verzenden. Het gaat ook om het creëren van impact op de doelgroep. Bij het testen van de communicatie propositie heeft MSI Consultants twee belangrijke doelen:
MSI Consultants helpt bedrijven met waardevolle inzichten voor een communicatie propositie. Onze expertise omvat:
Alles om het succes van jouw product/service of bedrijf te optimaliseren.
Tijdens het communicatie onderzoek testen we onze communicatie propositie bij de (potentiële) doelgroep door middel van online interviews. Hiermee verzamelen we waardevolle inzichten in hoe duidelijk en effectief de propositie is. . Voor het testen van de communicatie propositie hebben wij een tool ontwikkeld waardoor we de resultaten af kunnen zetten tegen de benchmark. Door het stellen van de juiste vraag met kwalitatieve feedback is er een goed inzicht in hoe succesvol de propositie gaat zijn.
Benieuwd hoe MSI Consultants jouw bedrijf kan helpen bij een communicatie propositie? Neem contact met ons op!
Communicatie is het overbrengen van informatie tussen een bedrijf en zijn doelgroep. Bijvoorbeeld via social media, websites, e-mails en evenementen. Via verschillende kanalen deelt het bedrijf informatie over zichzelf, duurzaamheid en nieuwe producten om een sterke merkidentiteit op te bouwen.
Een passende communicatiestrategie is afhankelijk van diverse factoren. Denk aan:
– De doelstellingen van het bedrijf
– De kenmerken van de doelgroep
– De concurrentie in de markt
Effectieve communicatie vereist consistentie, authenticiteit en relevantie om de gewenste impact te bereiken. Dit kan worden bereikt door middel van diverse kanalen, bijvoorbeeld PR (public relations), influencer marketing, reclame, sociale media en evenementen.
Een communicatieonderzoek analyseert hoe effectief een boodschap wordt overgebracht en ontvangen door de doelgroep, en identificeert mogelijkheden voor verbetering.
Goede communicatiedoelstellingen zijn specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdgebonden (SMART) en gericht op het informeren, overtuigen of motiveren van de doelgroep.