Menu

De lancering van The Flower Farm

Het succesverhaal van palmolievrije margarine

Is er in het overvolle supermarkt schap van margarine en boter nog ruimte voor een nieuwkomer die ook nog eens afwijkt van wat we gewend zijn? Wat zou deze nieuwe margarine mogen kosten en is het een goed idee om een verpakkingsdesign te hanteren dat afwijkt van de norm?

Deze vragen kreeg MSI Consultants van The Flower Farm die de nobele wens had om een margarine te introduceren zonder palmolie, met als voornaamste doel het tegengaan van ontbossing. Dit was een ambitieus streven, gezien het wijdverbreide gebruik van palmolie in de voedingsindustrie. De uitdaging was om een palmolievrij product te ontwikkelen dat niet alleen milieuvriendelijk was, maar ook goed werd ontvangen door de consument.

Onze aanpak

Met behulp van onze bewezen product concept test, de PSR-tool, hebben we het concept van palmolievrije margarine geëvalueerd. Met onze geavanceerde test krijgt een klant:

  • Directe feedback over hoe de doelgroep het concept waardeert.
  • Cruciale inzichten in verbeterpunten.
  • Een helder beeld van de ideale prijsstelling.

Met onze test wordt het marktpotentieel niet alleen zichtbaar, maar ook begrijpelijk.

De resultaten van de test

 

De bevindingen waren ronduit opmerkelijk. De meerderheid is positief over het product en de aankoopintentie was hoog. Het product behaalde de hoogste eindscore van 2019! Hoewel er opmerkingen waren over de initiële naam en het verpakkingsdesign, werd duidelijk dat met enkele aanpassingen de margarine klaar was voor een succesvolle marktintroductie. De uitkomsten van de test hebben zich vertaald naar spectaculaire resultaten in de markt:

Milieubewuste keuze

Tot en met mei 2023 zijn er al meer dan 20 miljoen producten van The Flower Farm verkocht. Hierdoor is maar liefst 845.600 kilo palmolie bespaard, wat anders de kap van 2,1 miljoen vierkante meter palmolieplantages zou hebben vereist.

Marktleiderschap

De margarine van The Flower Farm blijft elk kwartaal groeien in marktaandeel, wat aantoont dat consumenten het product omarmen en er loyaal aan blijven. Erkenning en awards De palmolievrije margarine werd door consumenten beoordeeld met een indrukwekkende 9,2 in de Food Award van 2020. Het werd ook uitgeroepen tot ‘Product van het Jaar 2021’ en won opnieuw de Food Award in 2022, dit keer met de light versie van het product.

Een inspirerend voorbeeld

Het succes van onze klant heeft de voedingsindustrie wakker geschud. Andere merken zijn ook begonnen met de overstap naar palmolievrije producten.

Conclusie

Het verhaal van onze klant The Flower Farm illustreert de kracht van innovatie, duurzaamheid en klantgericht denken. The Flower Farm heeft niet alleen een hoogwaardig product op de markt gebracht, maar ook een positieve bijdrage geleverd aan het milieu. Dit succes bewijst dat het mogelijk is om zowel economische groei als milieubewustzijn te bevorderen. Wij zijn er trots op dat MSI Consultants met ons onderzoek een rol hebben mogen spelen in dit inspirerende succesverhaal.

 

Overige edities van de Nationale Keuzestress Monitor

Wat gebeurt er bij MSI Consultants?

Sorry, no posts matched your criteria.