We zijn snel geneigd af te gaan op aannames en ons onderbuikgevoel. Maar op feiten gebaseerde onderzoeken geven gefundeerde en valide inzichten. Deze inzichten zijn ontzettend belangrijk voor een goede start van jouw product of dienst. Op het gebied van dienst- of productontwikkeling is het aan te raden haalbaarheidsonderzoek uit te (laten) voeren.
Haalbaarheidsonderzoeken geven inzicht over de uitvoerbaarheid, risico’s en potentie van jouw product of dienst. Door de juiste mix van onderzoeken krijg je een duidelijk beeld over de haalbaarheid van jouw product of dienst.
Stel je hebt een fantastisch concept. Maar gaat de markt het ook zo geweldig vinden en hoe groot is dan de markt? Met behulp van een concept test introduceren we jouw product of dienst eerst aan een kleinere potentiële groep. Met behulp van de uitkomsten geven wij aanbeveling hoe het concept het beste in de markt gezet kan worden.
Je kan ook een haalbaarheidsonderzoek inzetten als een huidig product of dienst niet meer zo succesvol is. Een haalbaarheidsonderzoek maakt inzichtelijk welke veranderingen eventuele nodig zijn om het product of dienst weer te laten herleven.
Haalbaarheidsonderzoek is de sleutel tot het nemen van weloverwogen beslissingen. Dit doe je nog voordat je gaat investeren in het project. Het onderzoek geeft inzicht of je door moet gaan met de ontwikkeling of niet. Hierdoor leg je een stevige basis voor een succesvolle uitvoering. Kortom, een haalbaarheidsonderzoek is niet alleen een stap, maar een essentiële sprong naar succes.
Een goed haalbaarheidsonderzoek legt het fundament voor een effectieve strategie. Jouw product of dienst wordt vanuit verschillende perspectieven gecheckt op de mate van haalbaarheid. Dankzij deze onderzoeken krijg je inzicht in de sterke punten, uitdagingen en mogelijke risico’s die jouw product of dienst bevat. Weten welk onderzoek het beste bij jouw product of dienst past? Neem contact met ons op. MSI Consultancy denkt graag met je mee.
Met een concept test meten we de potentie van een concept in de markt. Het onderzoek geeft inzicht in:
Merkpositionering is een veelomvattend onderzoek en de basis voor het positioneren van het merk. Bij een merkpositionering onderzoek kijken we naar het (toekomstige) merkbeeld, -associaties, – en waardering bij de doelgroep. Concurrenten en communicatie worden hier ook meegenomen. Een merkpositioneringsonderzoek helpt jou om een effectief merkbeleid te kunnen voeren en een onderscheidende positionering neer te zetten in de markt. Dit onderzoek draagt bij aan de
Het checken van de haalbaarheid van je product propositie heeft meerdere redenen. De voornaamste reden waarom klanten van MSI Consultancy de product propositie testen is om de kans te vergroten dat het product succesvol wordt op de markt. De product propositie test van MSI Consultancy is gebaseerd op een wetenschappelijk onderbouwd model dat de levensvatbaarheid van jouw product of dienst in kaart brengt.
Jouw product is zo goed als klaar om op de markt op te gaan. Maar voor het zover is, is het tijd voor een ‘disaster check’. Door jouw product eerst aan een klein deel van de doelgroep te presenteren en thuis of op een locatie te laten testen, verzamel je waardevolle inzichten. Dit type onderzoek stelt een consument in staat om een concept bijvoorbeeld te voelen, te ruiken, te proeven of uit te proberen. De inzichten kan je nog verwerken voor het product de markt op gaat. Haalbaarheidsonderzoek door middel van in home product test kan helpen bij:
Dat jouw logo belangrijk is, hoeven we je niet uit te leggen. Maar wat we je willen meegeven, is dat het belangrijk is te controleren of jouw logo ook als effectief en impactvol wordt ervaren. Tijdens haalbaarheidsonderzoek is het een uitstekend moment om ook jouw logo te testen. Bedrijven doen dit onder andere om:
Hoe haalbaar is de prijs die jij in je hoofd hebt voor jouw product of dienst? De optimale prijs tool van MSI Consultancy is een analyse naar de beste marktprijs van jouw product of dienst. Bepaal door middel van ons prijsonderzoek tijdens een haalbaarheidsonderzoek wat de meest optimale verkoopprijs is. Een prijsonderzoek levert je onder meer:
Het uiterlijk van je verpakking speelt een cruciale rol bij de beslissing van consumenten om je product al dan niet te kopen. Een grondig verpakkingsonderzoek biedt inzicht in zowel de uiterlijke waardering als de praktische functionaliteit van je verpakking. Door middel van een verpakkingstest kun je bepalen of de huidige verpakking geschikt is voor de markt of dat er aanpassingen nodig zijn. Op deze manier kun je een verpakking creëren die perfect aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Hier zijn enkele voordelen van het uitvoeren van een verpakkingsonderzoek:
Een haalbaarheidsonderzoek beoordeelt de technische, financiële en operationele haalbaarheid van een project of idee om de kans op succes te bepalen.
De duur van een haalbaarheidsonderzoek varieert afhankelijk van de complexiteit, maar het kan doorgaans enkele weken tot maanden duren. Om een duidelijk beeld te krijgen van jouw situatie neem gerust contact met ons op.
Een haalbaarheidsonderzoek maak je door de probleemstelling te definiëren, gegevens te verzamelen en te analyseren, risico’s en kansen te evalueren, en een gedetailleerd rapport met aanbevelingen op te stellen.
De kosten van een haalbaarheidsonderzoek variëren. De prijs hangt af van bijvoorbeeld de grootte en de complexiteit van het onderzoek.