MSI Consultants kan voor elke merk binnen een categorie de Share of Search in kaart brengen. Share of Search is een marketing metric die de verhouding weergeeft van het aantal zoekopdrachten naar een specifiek merk in vergelijking met het totale aantal zoekopdrachten in een bepaalde categorie.
Share of Search is een indicatie van de naamsbekendheid en relevantie van een merk in vergelijking met andere merken in dezelfde categorie en kan worden gebruikt om de effectiviteit van merkpositionering en marketingstrategieën te beoordelen.
Het is belangrijk op te merken dat deze indicatie niet noodzakelijk een directe aanwijzing is voor de verkoop of het marktaandeel van een merk, maar geeft wel aan hoe consumenten zoeken naar producten en merken in een bepaalde categorie.
In het algemeen biedt share of search onderzoek inzicht in het zoekgedrag van consumenten en hoe dit verandert in reactie op verschillende activiteiten. Dit inzicht helpt bij het verbeteren van zoekmachine optimalisatie, online aanwezigheid, merk- en productlanceringen en bij het optimaliseren van investeringen in online marketing en communicatie. Bedrijven meten hun Share of Search bij MSI Consultants vanwege: